pOZNAJ
NASZE ZASADY
Stworzyłyśmy zestaw zasad, którymi kierujemy się w projektach i współpracy
Poniżej znajdziesz kluczowe zasady, które porządkują nasza działania w projektach, podczas spotkań i każdej współpracy, której się podejmujemy.
Uporządkowałyśmy je w 4 rozdziały
OGÓLNE ZASADY DZIAŁANIA
SOROPTIMIST INTERNATIONAL KLUB GDYNIA nie ma charakteru komercyjnego i opiera się na dobrowolnej pracy społecznej Członkiń.
Klub działa w oparciu o Statut Stowarzyszenia i strukturę organizacyjną: Zarząd Klubu oraz Członkinie.
Prezydentka, Wiceprezydentka, Sekretarz, Skarbniczka i Dyrektorka Programowa. Kadencja Zarządu trwa dwa lata i nie może być przedłużana.
Dokumenty Klubu, w tym Statut dostępne są na dysku drive dla wszystkich członkiń Soroptimist Klub Gdynia.
angażują się aktywnie w projekty i bieżące działania Klubu. Co miesiąc uczestniczą osobiście lub on-line w spotkaniach Klubu.
jest regularnie opłacana w gotówce lub przelewem, dobrą praktyką jest stałe polecenie przelewu składki.
Aktualnie (2024r.) obowiązuje składka członkowska w wysokości 60 zł / miesiąc.
lub innych okoliczności, które czasowo uniemożliwiają Członkini działania na rzecz Klubu lub płacenie składek informuje ona o tym Prezydentkę lub Zarząd najszybciej jak to możliwe.
SPOTKANIA KLUBOWE I KOMUNIKACJA
Spotykamy się co miesiąc w pierwszy czwartek miesiąca, o godzinie 17.30. Daty spotkań ustalane są w styczniu na cały rok i umieszczone w kalendarzu Google dostępnym dla wszystkich członkiń.
Co najmniej raz na kwartał spotykamy się nieformalnie (spacer, kolacja, kino, koncert). Każda z Członkiń może zgłosić swój pomysł na spotkanie, a o organizację dba Wellbeing Manager.
30 min integracji (kawa, herbata, rozmowy) + 90 min pracy nad bieżącymi projektami Klubu
Dwa dni przed spotkaniem Klubu Sekretarz wysyła przypomnienie wraz z agendą spotkania
szanujemy się wzajemnie, nie przerywamy sobie, nie przeszkadzamy, nie mówimy „na ucho”.
są SOROwakacje. W tym czasie spotkania formalne nie odbywają się. Spotkania nieformalne odbywają się w zależności od pomysłów i zgłoszeń członkiń.
W Klubie komunikujemy się mailowo oraz na grupie WhatsApp. Członkinie odczytują wiadomości w miarę możliwości na bieżąco.
PROJEKTY REALIZOWANE przez SI KLUB GDYNIA
Do realizacji projektu tworzymy Grupę Roboczą, która wybiera Koordynatorkę Grupy Roboczej, przygotuje elementy projektu, prezentuje projekt na forum i przeprowadza ewaluację projektu po zakończeniu. Koordynatorka rozlicza projekt i przekazuje rozliczenie do Skarbniczki po realizacji.
Każda Członkini może zgłosić projekt do realizacji, a także dołączać do Grup Roboczych
KANDYDATKI do SI KLUB GDYNIA
Każda osoba, która chce wziąć czynny udział w działaniach Klubu może się do nas zgłosić. Każdorazowo prosimy o wypełnienie formularza, który znajduje się pod przyciskiem.
Rekomendujemy, aby Kandydatka miała osobę wprowadzająca do Klubu – członkinię SI Klub Gdynia.
Kandydatka uczestniczy w spotkaniach Klubowych i angażuje się w projekty Klubu.
Kandydatka opłaca składki w formie darowizny, w tej samej wysokości jak Członkinie
Zanim Kandydatka zostanie przyjęta muszą minąć minimum 2 miesiące obecności w Klubie. Warunkiem przyjęcia kandydatki do Klubu jest rekomendacja przynajmniej jednej z Członkiń po osobistym spotkaniu / rozmowie.